artikelen per pagina
artikelen per pagina

Kriks persen assteunen

Garagekrik

 

Garagekrikken zijn er in veel soorten en maten veelal worden ze vooral gebruikt in autogarages landbouwwerkplaatsen, autosport en bij particulier. De garagekrikken tot een 3 Ton worden voornamelijk gebruikt bij auto’s voor het verwisselen van banden en remschijven. Zwaardere krikken vind je veelal terug in de landbouw, vrachtwagenwerkplaatsen en industrie.

Een hydraulische krik werk om door een voetpedaal of een hefboom van een cilinder op druk te zetten waardoor de cilinder uitgedrukt wordt en de schotel van de krik omhoog komt. Een krik kun je laten zakken door de hefboom te draaien. De meeste garagekriks hebben een voetpedaal welke gebruikt wordt als snellift als de schotel de last heeft bereikt kun je hem opliften met de heftboom.

Er zijn krikken gemaakt van alleen aluminium of deels aluminium met staal dit is gedaan om het gewicht van een garagekrik te reduceren het voordeel hier van is dat deze gemakkelijker te hanteren is. Een nadeel is dat  de maximale last welke een krik mag dragen wel wordt verminderd.

Doordat er in de landbouw veelvuldig gebruik wordt gemaakt van krikken  is hier een breed gamma kriks in ontstaan dit komt om dat landbouwmachines door de jaren heen groter en zwaarder zijn geworden.

Veiligheid is bij het gebruik van een krik van groot belang, de schotel van een krik en het metaal van een chassis van een voertuig is metaal op metaal en dit is glad. Daarom is het verstandig om gebruik te maken van assteunen welke onder de last worden welke opgetild wordt geplaatst.

Ook bij de keuze van een assteun zal er rekening gehouden moeten worden met de hoogte van de last en het gewicht hiervan. Assteunen  zijn er in vele soorten en maten te krijgen.

Nieuwsbrief

Meld u aan voor onze nieuwsbrief
Aanmelden

Aanbieding

Winkelwagen

Geen artikelen in winkelwagen.
© 2017 - 2018 Veenstra techniek | sitemap | rss | webwinkel beginnen - powered by Mijnwebwinkel